Pagina's

vrijdag 19 oktober 2012

BBCC: BlueBerryCupCake

Net BCC of BBC, maar dan net anders. Gisteren heb ik weer wat gebakken, ik moest wel want ik had zowel mijn werk als een vriendin een gebakje beloofd. De taart die ik aan mijn werk semi-beloofd had was de banoffeetaart, maar die heb ik uiteindelijk meegenomen naar de eigenaren van mijn bijrijdpaard. Zij hebben echt genoten en vroegen of ik niet iedere keer wat mee kon nemen, haha. Maar nu moest ik dus wel iets nieuws bakken, ik had geen tijd voor een hele taart en dus werden het cupcakes. Ik word steeds handiger in deze dingen en begin het zelfs leuk te vinden, wie had dat ooit gedacht? Ik had bevroren blauwe bessen ingeslagen bij de ap, deze zijn deze week namelijk in de bonus, 2e halve prijs, aanrader! Dus het werden blauwe bessen cupcakes, gewoon weer het basisrecept gebruikt en er op het eind 80 gram blauwe bessen doorheen gedaan. Als je ze bevroren door het beslag heen zou doen, zouden ze niet naar de bodem zakken en het deeg niet verkleuren. Helaas voor mij moest ik het beslag in 2 keer bakken, ik kon wel mijn muffinvorm voor 12 gebruiken. maar die kan niet ronddraaien en dat zorgt ervoor dat één kant heel snel gaar wordt en de ander heel langzaam. Toen de eerste cupcakes eruit kwamen waren de blauwe bessen in het resterende deeg al ontdooid en toen ik het beslag nog een keer doorroerde kleurde het langzaam een beetje paars. Nouja, niks aan te doen. Dus ik heb ze gewoon gebakken en ze kwamen er prima uit.  De bessen waren wel naar de bodem gezakt maar ach, een verrassing op het eind is ook nooit weg tijdens het eten.        
    Vandaag heb ik ze uitgedeeld op het werk, mijn baas kon schijnbaar niet wachten en had alle koelkasten al doorgezocht en kastjes maar kon ze niet vinden. Tja, ik had ze gewoon in een luchtdichte doos in mijn tas staan. Toen is die mij maar gaan omroepen, "Mevrouw de Zeeuw, toestel 202 graag." Dus ik een telefoon gepakt en gebeld, vroeg die wanneer ik op pauze ging want hij had zo'n trek. Haha, dus meteen maar op pauze gegaan en iedereen die in de kantine zat er ééntje gegeven. Iedereen heeft zitten smullen, weer wat mensen eventjes blij gemaakt. Mijn ouders hebben er ondertussen ook al 1 op, nu is er nog 1 voor mijn zusje en 1 voor mijn vriendin over. Maar ik denk dat ik niet bang hoef te zijn dat die hem niet lekker vinden. Dit weekend zal ik waarschijnlijk zelf niks meer bakken, maar neem ik gebakken cupcakes mee naar huis. Morgen is namelijk de cupcakeproeverij en ik heb er enorm veel zin in! Ben echt benieuwd naar de smaken en hopelijk kan ik een beetje een keuze maken van welke ik wil kopen. Een verslag van de proeverij zal dit weekend op mijn blog te lezen zijn. 

Blauwe bessen cupcakes
  • 125 g zelfrijzend bakmeel
  • 125 g suiker
  • 125 g boter
  • 2 el melk
  • 2 eieren
  • 2 tl vanille essence
  • 80 gram bevroren bosbessen/blauwe bessen
  1. Klop de boter met de suiker romig. Voeg 1 voor 1 de eieren toe en zorg dat alles goed opgenomen en gemengd is.
  2. Voeg beetje bij beetje het meel toe. Als dit goed gemengd is voeg de melk toe.
  3. Klop er op het eind de vanille essence door.
  4. Meng met een houten lepel de bevroren bosbessen door het beslag.
  5. Vul de cupcakevormpjes tot 2/3 van de vorm en bak ze in een voorverwarmde oven op 175 graden binnen 20-25 min. goudbruin en gaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten