Pagina's

zondag 21 oktober 2012

Cupcakeproeverij

Gisteren was het dan zover, de enige echte cupcakeproeverij in Gouda door Chooseyourcupcake.nl. Het was wel een reisje, helemaal vanuit het hoge noorden. Maar ik was vrijdags al naar mijn vriendin in Utrecht gegaan om de volgende dag samen met haar vanaf Utrecht te reizen, toch een stuk sneller en goedkoper. We waren zowaar in één keer goed gelopen naar het huis van Michelle (degene die het organiseerde) en daar was het al een gezellige boel. We werden welkom geheten door haar moeder en maakten kennis met de andere mensen, dit waren voornamelijk vriendinnen en kennissen van Michelle. Maar ze waren allemaal erg aardig en we konden het prima met elkaar vinden. De tafel waarop de cupcakes stonden uitgestald zag er prachtig uit. Hier een foto:





We hebben vier nieuwe seizoenssmaken geproefd. We begonnen met een heerlijke bananen,chocolade,hazelnootcupcake. De rechtse op de foto, deze smaakte echt verrukkelijk! Ik wist na mijn eigen banoffeetaart dat banaan in gebak echt heerlijk is, en deze cupcake bevestigde dit weer. De tweede smaak was ééntje die mij al bekend was, de appelkaneel. Ondanks dat ik hem al kende en zelf gemaakt had bleef die heerlijk. Ook bij de andere viel die duidelijk in de smaak, dit bleek ook wel toen er aan het eind cupcakes gekocht konden worden, de appelkaneel gingen duidelijk het hardst. De derde smaak was cappucino, ondanks dat ik geen koffiedrinker ben kon ik ook deze cc waarderen. Alhoewel er wel echt een duidelijke koffiesmaak aan zat, een beetje bitter was die wel, maar onaangenaam was deze zeker niet! De proeverij werd afgesloten met een sinterklaascc, speculaas met amandel. Toen ik eraan rook liep het water me al in de mond en toen ik een hap nam was ik verkocht. Deze cc representeerde voor mij gewoon sinterklaas, het is gewoon 1 hap sinterklaas, anders kan ik het niet omschrijven! Dit is er zeker één die ik zelf ook zou willen proberen te maken. Op het eind werd er nog een demonstratie gegeven van het spuiten van botercrème toeven, heel handig! Ik heb er zeker wat van opgestoken, waar ik altijd dacht dat je vooral heel snel moest werken, werd er hier verteld dat je vooral langzaam en secuur moest werken. Eigenlijk ook heel logisch, zorg voor goede spuitmondjes en dan oefenen! Met deze tips op zak ga ik komende week maar even een kookwinkel in opzoek naar een goed spuitmondje. Samen met mijn vriendin hebben we nog wat cc's gekocht, ik heb van de appelkaneel,banaan en speculaas ieder twee grote cc's meegenomen voor thuis. En vandaag hebben mijn ouders, zusje en ik zitten smullen, dit was zeker de reis naar Gouda waard! Helaas bezorgt ze niet in het noorden maar voor de mensen die in de buurt van Gouda wonen: www.chooseyourcupcake.nl ! Voor al uw cupcakebestellingen! 

Mijn bestelling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten