Pagina's

vrijdag 2 november 2012

heerlijke warme appelperzikcrumble

Na drie dagen zonder werkende CV ketel verlang je gewoon naar warm, vullend eten. Ik had een cottage pie als hoofdgerecht gemaakt, deze smaakte echt goed! We hadden misschien alleen wel een beetje teveel gegeten, volgens het recept was het voor 6 personen en we hebben het met z'n drietjes opgegeten. Na het hoofdgerecht zaten we dan ook al best vol, gelukkig is er altijd een gaatje voor een toetje. Het toetje was een crumble, een appel-perzik crumble wel te verstaan. Ik had 2 jonagold appels gebruikt (deze waren toevallig in de Bonus, normaal gebruik ik altijd voor alles Elstar maar als er een andere appel in de aanbieding is neem ik die net zo graag mee) en een blik perziken. Deze in stukjes gesneden en in een ovenschaal gehusseld. Voor de extra warme smaak sensatie had ik wat custard gemaakt, dit keer uit een pakje met custardpoeder. Ik heb dit pakje toevallig nog staan van een tijd geleden toen ik nog niet wist hoe je custard moest maken. En ach, hij moet toch op, weggooien is zonde. Vlug een kruimellaag gemaakt, geen idee van de verhoudingen. Ik had gewoon wat bloem en wat boter en suiker en dat vermengd totdat ik fijne kruimels kreeg. De custard over het fruitmengsel en de kruimels als toplaag en ongeveer 40 min in de oven op 200 graden zodat de kruimellaag lekker knapperig werd. Op het eind nog wat slagroom stijf geklopt en smullen maar! Ikzelf vond de smaken echt heel goed combineren en vond het een heerlijk nagerecht. Heel simpel om te maken, kost ook bijna niks en verrukkelijk! Zeker een aanrader in deze 'barre' tijden. (Als het goed is, is de CV ketel nu eindelijk echt gemaakt, na 5 bezoekjes van verschillende monteurs, fingers crossed.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten