Pagina's

zondag 30 december 2012

The sweet end

Nog maar één dagje en dan zit het jaar 2012 erop. De wereld is gelukkig niet vergaan , wat betekend dat ik vrolijk door kan gaan met het ontdekken van nieuwe baksels! Ik sluit dit jaar af met drie taarten die enorm in de smaak zijn gevallen. Mijn clubgenootje is morgen jarig en heeft mij gevraagd om taarten te bakken. Er komt aardig wat visite, rond de 25 man dus het moesten toch al snel 3 taarten worden. Ze wilde graag een appeltaart, vond ze zelf erg lekker en is natuurlijk ook de ultieme visite taart, iedereen houdt van appeltaart! Ik was vrij in de andere twee taarten, aangezien er toch best veel mensen kwamen en ik hun niet teleur wilde stellen besloten om voor taarten te gaan die ik al een keer eerder gemaakt had. Zo heb ik vandaag weer de perenfrangipane gemaakt en ook de limoentaart van Nigella mocht weer de koelkast in! De laatste had ik trouwens veranderd in een citroentaart, want de limoenen waren nogal duur in de winkel (er was geen markt meer), 49 cent per stuk, dat was me iets te gek. Maar aan de rest van de bereidingswijze veranderde weinig, heb alleen 3 citroenen gebruikt ipv 4 limoenen maar dat is logisch aangezien citroenen groter dan limoenen zijn. Het bakken ging allemaal voorspoedig, het proeven zal morgen gebeuren en horen wat iedereen er van vond. Ik wil iedereen een goede jaarwisseling wensen en dat we in 2013 lekker verder mogen bakken en eten!

'Er is er 1 jarig hoera hoera!'

Perenfrangipane

Citroentaart

Appeltaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten