Pagina's

dinsdag 22 januari 2013

Lemon Merengue disaster

Het jaar begint niet echt lekker qua bakken, door omstandigheden bak ik veel minder en wat ik dan al maak mislukt op de één of andere manier. Zo ook vorige week woensdag toen ik trachtte een lemon merengue pie te maken. Het ging al mis bij het scheiden van de eieren, net bij het laatste eiwit floepte er een stukje eigeel mee, hop, alles kon weg. Ik had nog maar 1 ei over dus heb nog eieren van mijn huisgenoot moeten lenen. Alles in de oven gezet maar de vulling leek maar niet hard te worden, hij bleef enorm jelly-like. Ik durfde hem eigenlijk bijna al niet aan te snijden, bang zijnde voor het eruit vloeien van de vulling, maar dat bleek nog wel een beetje mee te vallen. Toch was het niet zoals het hoorde, de vulling was ook erg zuur en de merengue was niet genoeg om de hele taart te bedekken. Zeg maar gerust een disaster. Ik zal de foto laten zien, dan zullen jullie zeggen; ach dat valt toch best mee! Maar nee, dit is niet zoals het hoort! Dus ik ga op jacht naar het ultieme recept voor een lemon merengue pie. Hopelijk gaat het morgen wat beter, dan heb ik een kersen stractiatelli gebak op het menu staan. Tot nu toe heb ik daar vertrouwen in, laten we hopen dat het goed gaat.

2 opmerkingen:

  1. Falen hoort er bij, helaas, en ik vind het stoer van je dat je dat gewoon blogt. Ik durf dat niet altijd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, tja, het kan niet altijd goed gaan inderdaad. Maar bij bakken is dat niet erg want dan krijg je de gelegenheid om het nog eens te oefenen, en nog een keer en nog een keer. En echt vies is het meestal nooit, dus een win-win situatie voor iedereen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen