Pagina's

zondag 10 februari 2013

Kokosmakronen

Deze stonden al lang op mijn lijstje en toen ik een recept van iemand doorgestuurd kreeg van internet heb ik daar gretig gebruik van gemaakt. Ik moest gisteren toch al even langs de toko voor mijn avondeten dus ik heb daar ook meteen geraspte kokos meegenomen. Een stuk goedkoper dan in de AH, heb nu 500 gram voor 1.50. Wat ik met een halve kilo geraspte kokos moet? Geen idee, dat zie ik dan wel weer. Voor nu had ik in ieder geval genoeg voor mijn kokosmakronen. Het recept was super simpel en koste me max 10 minuten om te maken. Heerlijk voor op een zondagmiddag waarop je wel trek hebt in iets lekkers maar er liever niet te lang voor in de keuken hoeft te staan. Op goed geluk heb ik ze in de oven geschoven en ze kwamen er wonderbaarlijk goed uit! Bijna net zoals de plaatjes die ik vond toen ik 'kokosmakronen' invoerde bij google afbeeldingen. Nadat ze eenmaal afgekoeld waren kon ik het niet laten er meteen één te proeven en wow, lekker! Voor de volgende keer ga ik er wel minder suiker ingooien en misschien ook wat minder kokos, vond ze misschien een tikkeltje te zoet. Maar de structuur was goed! Krokant aan de buitenkant en als je erin beet kwam je in de zachte kokoslaag. Ik denk dat deze koekjes geen lang leven beschoren zijn.


1 opmerking:

  1. Dit ga ik zeker een keertje maken! Ik wil zo vaak wat bakken, maar dan heb ik eigenlijk niet zo heel veel tijd. Dit klinkt perfect.

    BeantwoordenVerwijderen