Pagina's

zaterdag 13 april 2013

Notencake

Alweer een tijdje geleden heb ik een notencake gebakken, ik had een zakje gemengde noten open die nu echt op moesten. Ze gewoon zo opeten had ik niet echt zin in dus ik bedacht me dat ik er ook mee kon bakken. Het was al een tijd geleden dat ik een cake gebakken had en eigenlijk had ik wel trek in cake, cake+noten=notencake=lekker! Ik heb het recept gebruikt die ik altijd gebruik als ik cake bak en daar gewoon de noten doorheen gemengd en het kwam allemaal goed! Het rook echt heerlijk toen het uit de oven kwam, cake ruikt altijd lekker als het net uit de oven komt maar met die noten erin werd het nog lekkerder! Dus als je noten overhebt en je weet niet wat je er mee moet doen, bak een cake!

Cake met noten
  • 175 g zachte boter
  • 175 g suiker
  • 3 eieren
  • 150 g zelfrijzend bakmeel, gezeefd
  • 125 g bloem, gezeefd
  • 4 el melk
  • noten grof gehakt, zoveel als je wilt
  1. Verwarm de oven voor op 160 graden en vet een cakevorm in.
  2. Klop de boter met de suiker luchtig en voeg de eieren 1 voor 1 toe. Spatel er de beiden soorten bloem doorheen samen met de melk en tenslotte de noten. Zorg dat het enigszins gelijk verdeeld is.
  3. Schep het in de vorm en bak eht voor ongeveer 50 minuten totdat een prikker er schoon uit komt. 
  • Mijn cake was nogal bleekjes, omdat mijn oven niet op 160 graden kan, het is of 150 of 175. Omdat met 175 graden er een grote kans is dat je cake 'ontploft' (dus geen platte bovenkant) en ik graag voor een keer een platte cake wilde heb ik hem op 150 graden gezet. Hij heeft dan ook een stuk langer in de oven gezeten, ik denk wel 1 uur en 10 minuten maar echt bijbruinen deed die niet meer. Gelukkig deed dit niks af aan de smaak! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten